Na początku lat siedemdziesiątych podczas "Wyścigów wytrzymałościowych", te wspaniałe włoskie rowery czterosuwowe zaczęły walczyć z mocniejszymi obcymi 2-suwami.sachsengine Aby stawić czoła tej rodzącej się rywalizacji, dwóch kolarzy i przyjaciół z taką samą pasją do zawodów "off-roadowych" zdecydowało się zbudować własny motocykl, ustanawiając SWM, co oznacza "Speedy Working Motors".
W centrali Rivolta d'Adda powstały trzy modele; 50cc, 100cc i 125cc, wszystkie z silnikami Sachs. W swoim wyścigowym debiucie zdobyli prestiżowe wykończenia, imponując publiczności swoimi technicznymi właściwościami, takimi jak widły o niespotykanych dotąd prostokątnych przekrojach w nowoczesnym designie charakteryzującym się "Amarantowym podwoziem" i nie zapominając o srebrnych akcesoriach, które trwały przez długi czas. serca fanów SWM na całym świecie.
Palmares
W swoim międzynarodowym debiucie w Hiszpanii w 1971 roku, podczas wyścigu o mistrzostwo Europy, Pierluigi Rottigni zajął drugie miejsce w klasie 125cc, a Giuseppe Signorelli zajął trzecie miejsce w klasie 100cc na motocyklach SWM. Od tego pierwszego wystąpienia SWM oznacza konkurencyjność, która pozwoliła im zdobywać prestiżowe sukcesy w zawodach terenowych trwających od ponad dekady.
Potem pojawiła się kolekcja tytułów Palmares, w tym tytuł włoskiego motocykla Motocross 125, który został wygrany w następnym roku przez włoskiego zawodnika Afro Rustignoli oraz brązowy medal w klasie 125 klasy Endurance Rottigni. Te zwycięstwa wzmocniły nową włoską firmę. Kolejne zwycięstwa nad SWM Palmares z podbojem Silver Days Six Days, europejskimi tytułami Endurance i Kart, tytułem Trial World oraz kilkoma tytułami Trial i Motocross z szóstym miejscem w klasie Motocross 250 w 1981 r.